Zarząd Kanału Panamskiego zamówił dziesięć hybrydowych holowników ciągnikowych od europejskiego stoczniowca Astilleros Armón, z opcjami na kolejne 10 podobnych jednostek. Norweska firma Corvus Energy dostarczy systemy akumulatorów dla statków hybrydowo-elektrycznych. Zawarty kontrakt dotyczy holowników o długości 30 metrów i uciągu 70 ton. Został podpisany w październiku 2023 roku i wyceniony na 150 mln dolarów.
Blisko dwa miesiące po tym, jak kontenerowiec Dali uderzył w przęsło mostu Key Bridge w Baltimore, powodując zawalenie się całej konstrukcji, statek został odholowany z miejsca katastrofy, a kanał dostępowy do Fort McHenry został ponownie otwarty, choć z ograniczeniami.
Przyjęta przez brytyjski parlament ustawa umożliwiająca deportację nielegalnych imigrantów do Rwandy uzyskała w czwartek formalną aprobatę króla Karola III, co oznacza jej wejście w życie. Rząd tymczasem poinformował, że ma już zarezerwowany termin na pierwszy lot i wytypowanych imigrantów.
Co najmniej pięcioro migrantów, w tym dziewczynka, zginęło w nocy z poniedziałku na wtorek podczas próby dostania się do Wielkiej Brytanii przez kanał La Manche przepełnioną łodzią - podały lokalne władze.
Wietnamczycy stali się w tym roku największą grupą narodowościową nielegalnych imigrantów przedostających się do Wielkiej Brytanii przez kanał La Manche - podał we wtorek dziennik "Daily Telegraph".
Niszczyciele min proj. 258 ORP Albatros (602) i ORP Mewa (603) prowadziły działania na obszarze Zatoki Gdańskiej. W związku z tym pojawiły się w kanale prowadzącym przez Mierzeję Wiślaną i weszły na Zalew Wiślany.
Kanał przez Mierzeję Wiślaną, którego budowie sprzeciwiała się Rosja, jest symbolem determinacji Polski do wytyczania własnego kursu w stale zmieniającym się krajobrazie międzynarodowego handlu i dyplomacji - pisze w sobotę na swoim portalu brytyjski dziennik "Daily Express".
Ruch towarów przez Kanał Sueski spadł w ciągu ostatnich dwóch miesięcy o 45 proc., oceniła agencja ONZ UNCTAD. Ataki jemeńskich rebeliantów Huti skłoniły firmy spedycyjne do zmiany trasy przewozów.
Statystyki tranzytu statków handlowych przez Kanał Sueski spadły do najniższego poziomu od czasu zablokowania go przez kontenerowiec Ever Given w 2021 roku.
Dobre wieści dla żeglugi handlowej: spadły koszty przeprawy przez Kanał Panamski. Do niedawna armatorzy płacili rekordowe stawki rzędu kilku milionów dolarów, aby omijać korki na tym strategicznym szlaku. Teraz, gdy coraz mniej statków chce korzystać z tej trasy, ceny znacząco spadły.
Czarter na czas – czy armator będzie płacić za paliwo statkowe?
Koniec testów zakładowych systemu, który znajdzie się na niszczycielu min ORP Jaskółka
Puchar Polskiego Związku Żeglarskiego zakończony
W Zatoce Biskajskiej przejęto ładunek kokainy na jachcie pod polską banderą
Floty pod kosmicznym nadzorem. Wzrośnie bezpieczeństwo statków, załóg i ładunków
Wodowanie Emilio Branchi. To dziesiąta fregata serii FREMM dla Marynarki Wojennej Włoch